Aller au contenu

Andrèsiô-Botion

De Vouiquipèdia, l’enciclopèdia abada.
Cél articllo est ècrit en arpetan supradialèctâl / ORB lârge. Lo blâson panarpetan


Lo Châtél Mârtorèt de vers Andrèsiô qu’est la mêson comena d’ora.

Andrèsiô-Botion[Nota 1],[1],[2] [ã.dre.ˈzjø bu.ˈtsjũ] (Andrézieux-Bouthéon en francês) est na comena francêsa et arpetana du Forês[Nota 2], que sè trôve dens lo dèpartament de la Lêre en règ·ion Ôvèrgne-Rôno-Ârpes.

La comena d’Andrèsiô-Botion vint de la fusion, en 1965, de les vielyes comenes d’Andrèsiô[Nota 3],[1],[3] et de Botion[1].

Los habitents de la vilèta sont apelâs los Andrèsiens-Botionês [luz ã.dre.ˈzjɔ̃ bu.tsju.ˈne] et les Andrèsiènes-Botionêses [ləz ã.dre.ˈzjen bu.tsju.ˈneːz][Nota 4],[2].

Notes et rèferences

[changiér | changiér lo tèxto sôrsa]
  1. Ècrivont étot Andrèsiœ-Botion en grafia sarrâye.
  2. La borgiê de vers Botion sè trôve parcièlament en Jarês.
  3. Les ôtres vês, s’apelâve Ondrèsiô [ũ.dre.ˈzjø], qu’ècrivont âssé Ondrèsiœ en grafia sarrâye.
    Diont étot Andrèsi [ã.dre.ˈʒi] en ôtros patouès forésiens.
  4. Les ôtres vês, prononciêvont probâblament [luz ã.dre.ˈzjẽ bu.tsju.ˈne] et [ləz ã.dre.ˈzje.nə bu.tsju.ˈneː.zə].
  1. 1,01,1  et 1,2(fr) Jian-Èdmê Duforn - « Dictionnaire topographique du Forez et des paroisses du Lyonnais et du Beaujolais formant le département de la Loire », Mâcon, Protat, 1946, col. 11-12 et pués 100-101. Liére en legne.
  2. 2,0  et 2,1(fr) « Grande encyclopédie du Forez et des communes de la Loire. Le pays Stéphanois. La Vallée de l’Ondaine », Le Cotél, Horvath, 1985, p. 237-241.
  3. (fr) Lucien Baron - « "Le domaine francoprovençal", Richesse et diversité des patois foréziens » [PDF], Cahier de village de Forez, 2011, p. 6.