Aller au contenu

Vouiquipèdia:Lumiére dessus…/Vulva

De Vouiquipèdia, l’enciclopèdia abada.

Cél « Lumiére dessus… » est étâ ou ben serat publeyê sus la pâge de reçua de l’encicllopèdia dês lo demécro 27 de dècembro 2023 tant qu’u dessando 30 de dècembro 2023.


Reprèsentacions u Palèolitico de vulves.

La vulva [ˈvyl.va] (que vint du latin VULVA « matrice ») est l’ensemblo des orgânos gènitâls de defôr a la femèla et pués a quârques femèles chiéz los mamifèros nèteyèros et marsupiâls.

Los noms vèrnâcllos por la vulva chiéz les femèles sont lo golèt [ɡɔ.ˈlɛ] en savoyârd ou ben l’antiflla [ã.ˈti.fla] en vâldoten, pendent que celi chiéz les bétyes est tot-adés la nèssence [nɛ.ˈsɛ̃s] en arpetan.

L’orgâno comprend en passent lo mont du pubis, les grantes potes, les petiôtes potes, lo cllitoris, l’aglland du cllitoris, lo bulbo du vèstibulo, lo vèstibulo vulvèro, lo miat urètrâl, lo golèt vaginâl, les gllandes de Bartolin et les gllandes de Skène. La vulva empâre lo vagin et endirèctament l’utèrus per ses potes vaginâles de dedens et de defôr. Los muscllos du planchiér pèlvien rempâront les estructures de la vulva ; d’ôtros muscllos du triangllo urogènitâl apôrtont étot sotin.

Liére la suita