Gâra de Môrél
Cél articllo est ècrit en arpetan supradialèctâl / ORB lârge. |
La gâra de Môrél est na gâra ferroviére arpetana de la legne dês Andelot tant qu'a La Clusa (tot-pariér « Legne des Hèrondèles »). El se trove sur lo tèrritouèro de la comena de Môrél, dens lo Jura.
El est entrâ en sèrviço en 1900. O est na gâra de la SNCF (Sociètât Nacionala des Chemins de Fèr francês), on y trove des trens TER Bregogne-Franche-Comtât.
Histouère
[changiér | changiér lo tèxto sôrsa]Lo , la gâra est uvèrte. El étiêt lo terminus de la legne depués Andelot. Avouéc lo prolongement tant qu'a Sant-Gllôdo en 1912, el est devegnue na gâra de rebrossament.
De 1921 a 1958, la gâra étiêt asse-ben dèssèrvie per la legne a vie mètrica Nion-Sant-Cergo-Môrél en direccion du canton de Vôd.
Situacion
[changiér | changiér lo tèxto sôrsa]La gâra est a 736,7 métros de hiôtor, et u pouent kilomètrico PK 49,462 de la legne dês Andelot tant qu'a La Clusa, entre-mié les gâres de Môrbiér et Sant-Gllôdo (s'y entèrcale les gâres fermâyes de Pont-du-Salyârd, Tancuat, Lèsat, La Rixose – Velârd, Valfin-les-Sant-Gllôdo).
Sèrviços voyagiors
[changiér | changiér lo tèxto sôrsa]Reçua
[changiér | changiér lo tèxto sôrsa]La gâra est uvèrta tués los jorns, et un distributor ôtomatico de bilyets est a disposicion. O y at gins de guichèt[1]. La gâra est en cul-de-sac. O y at un posto d'agouelyâjo.
Por reliyér les gâres de Môrbiér (861 métros de hiôtor) et Môrél (736 métros) distantes de 1,5 kilométro, 5,6 kilométros de legne ont étâ construits por franchir lo dènivelâ, avouéc 6 viaducs et 3 tunéls soterrens.
Na animacion toristica est proposâ sur céta partie de la legne por dècuvrir los paysâjos locâls et les èxplouèts tecnicos de la construccion.
Dèssèrta
[changiér | changiér lo tèxto sôrsa]La gâra est desservia per des trens règ·ionâls de la baragne TER Bregogne-Franche-Comtât, de Sant-Gllôdo a Andelot. Des trens sont prolongiês tant qu'a Dola[2].
Galerie
[changiér | changiér lo tèxto sôrsa]-
Vies de garâjo u mié-jorn de la gâra
-
Abri du quê 2
-
XGC en gâra de Môrél
-
Lo bâtiment de reçua de la gâra
-
ATER a quê, avouéc lo bâtiment voyagiors
-
Lo viaduc des Crotes de la legne vers Môrbiér, vu depués la gâra de Môrél
Notes et rèfèrences
[changiér | changiér lo tèxto sôrsa]- https://www.ter.sncf.com/bourgogne-franche-comte/gares/87715441/Morez/pratique
- https://web.archive.org/web/20181220230933/https://cdn.ter.sncf.com/medias/PDF/bourgogne_franche_comte/Fiche_horaire%20Dole%20Pontarlier%20St%20Claude%20SA%202019%20retour_tcm74-209828_tcm74-209998.pdf